Copyright by VEGGIEBOX-HANDMADE HEALTHY & DELICIOUS FOOD

Суровите какаови зърна и бременността

Суровите какаови зърна и бременността

Много бременни жени изпитват глад за шоколад, познато е това чувство да налазиш нещо шоколадово без значение в колко е часа. Аз обаче така и не успях да усетя тази зависимост, може би защото не съм шоколадояд, а преди години не бях открила колко са по вкуса ми суровите какаови зърна.

Това, което със сигурност знам е, че рафинирана захар не се препоръчва, дори трябва да бъде изключена от менюто на бременната жена, тъй като е с ниска хранителна стойност и може да повиши риска от гестационен диабет. Проучванията показвта обаче, че консумацията на сурови какаови зърна е доста добър вариант по време на бременността, той като те са богати на антиоксиданти, на букет от важните за този период желязо, магнезии, калий, калций,фосфор, цинк, витамини и диетични влакна.

Разликата между какаовите зърна и шоколада е в състава и свойствата. Какаовите зърна, както подчертах по-горе, са богати на толкова много нутриенти. Не съдържат захар, при тяхната консумация трябва единствено да се внимава с количеството, защото съдържат кофеин. Също така, какаовите зърна имат естествен стипчив леко горчив вкус, на мен ми е много приятен и за разлиак от шокодала нямат никаква сладост. Комбинират се успешно с кокосови стърготини, с плодове или просто така, внимателно обелени от ципата им и схрускани по няколко на ден. Шоколадът от своя страна е сладък и в сравнение с какаовите зърна по-мек на вкус. Приготвя се от какао, обработено в повечето случаи, съдържа предимно захар в състава си, обикновено още добавки в допълнение, палмово масло и различни други съединения, които превръщат насладата в риск за здравето, още повече за здравето на бременната жена. Вслучай, че безкрайно много ви се яде шоколад в този период, моля ви, избирайте варианти с кленов сироп или с кокосова захар, ваиранти, които ще допринесат с положителните си качества чрез наличието на минерали и витамини. Уверявайте се, че в шоколадите, които избирате няма палмова мазнина и са направени с какаови продукти. Ако поразгледате сайта ни със сигурност ще намерите подобни алтернативи според вкуса ви. Натисни тук ако искаш да разгледаш нашите алтернативи. Като цяло, за този период ви препоръчваме малки количества от какаови продукти и шоколад. Колкото и да е голямо желанието за сладко, сигурна съм по-голямо е желанието ви всичко с бременността, вас и бебето ви да е наред. За това залагайте на балансирано хранене, с повече зеленчуци, зеленчукови смутита, качествени ядки, пивка вода. Пожелаваме ви успех и ако ви се хапва все пак нещичко сладичко или шоколадово, заповядайте на сайта ни.

 

Източници:

  • American Academy of Family Physicians; Gestational Diabetes: What it Means for Me and My Baby; 2011
  • „Molecules“; Polyphenols in Cocoa and Cocoa Products: Is There a Link between Antioxidant Properties and Health?; Abbe M.M. Jalil, et al.; September 2008
  • „Nourish“; Examining the Properties of Chocolate and Cacao for Health“; Teya Skae; November 2008
  • „The Pregnancy Journal“; A. Christine Harris, Ph.D.; 2009
  • „Naked Chocolate“; David Wolfe, et al.; 2005
  • „The Pregnancy Bible“; Joanne Stone, et al.; 2003

Leave a comment

Please wait...

Subscribe to our newsletter

Want to be notified when our article is published? Enter your email address and name below to be the first to know.
0