Copyright by VEGGIEBOX-HANDMADE HEALTHY & DELICIOUS FOOD

Кои ядки са алкални?

Кои ядки са алкални?

Всяка храна, която консумираме влияе на алкално-киселинния ни баланс. Кръвта и другите течности в организма са естествено алкални, в тесен диапазон 7.365 до 7.45 pH по алкално-киселинната скала. Силно киселинните храни и течности като кафе, захар, месо подкиселяват организма ни. Консумирането на алкални храни спомагат за балансирането на алкално-киселинния ни баланс. Когато консумираме повече киселинни храни, за да се осъществи баланса си, тялото издърпва алкалните си резерви. За това е добре да имаме стратегия как да консумираме повече алкални, от колкото киселинни храни.

Повечето ядки са леко до умерено киселинни, но няколко сорта имат алкализиращ ефект.

Бадемите са пълни с нутриенти. Със сигурност знаеш страшно много факти по въпроса. Те осигуряват повече калции от всяка друга ядка. Според таблиците за алкално-киселинни храни, тя е отбелязана като ядка с умерено алкални свойства. Високото съдържание на калции и високото съдържание на магнезии прави бадемите алкализиращи. Освен това бадемите са висококалорични, тъй като съдържат около 60 % мазнини, от които почти всички са полинаситени и мононаситени мазнини. Отличен източник на протеин са, както на витамин Е, на елементи като калий, желязо, цинк и е отличен източник на аникосидантни флавоноиди. Именно заради всички тези свойства бадемите са изключителна храна за нас. Аз предпочитам да консумирам бадеми под формата на бадемово мляко. Впрочем, само този който не е правим домашно бадемово мляко не знае колко различно от това, което се продава в картонени кутии. Можеш да опиташ да направиш едно мляко вкъщи. Накисни за 8 часа бадеми във вода с лъжица киселина. На другия ден ще се изненадаш каква е водата, в която са киснали ядките. Отцеди и измий много хубаво под течаща вода бадемите, после ги обели (белят се изключително лесно). Пак ги премий. Сложи ги с вода в блендера (разбира се следвай пропорцията, която на теб ти харесва най-много, моята рецепта е тази). Можеш да сложиш подправки като зрънца ванилия, канела, ако харесваш и щипка морска сол. Блендирай. Целта е да се получи фина течност, която да прецедиш през фина цедка или през тензух, така че да ти остане пулп. Слагаш в стъклено шише и в хладилника. Между другото е добре да се консумира до 4-5 дни след като го направите.

Кестените са може би най-алкализиращите ядки. Алкализиращото им действие се дължи най-вече на високото им водно съдържание, а пък то обуславя и нискомазниния и нискокалоричен профил. Те са единствените ядки, които съдържат витамин С. Кестените са отличен източник на манган и мед, и добър източник на магнезий, фолиева киселина и витамини B-1, B-2 и B -6. Вкъщи ги обичаме сварени. Жалко, че само есента можем да им се насладим.

Чета много източници на научна информация и макар, че твърденията са твърди по отношение на алкализиращите свойства на кестените и бадемите и само те са описани с твърдо такива свойства, в “The Acid Alkaline Food Guide” на Dr. Susan и E. Brown, Се изброяват и кашуто и макадамията като алкалообразуващи. Някой източници посочват лешниците като леко киселинни, докато други като леко алкализиращи. Колкото и да има отклонения в различните източници и изследванията и резултатите от тях, категорично орехите са киселинни.

Въпреки това консумацията на ядки е препоръчителна. Те са една от най-питателните храни, с изключителен състав, с изключителни свойства. Дори киселинните ядки имат важно място в алкалните диети заради всички ползи, които превъзхождат тяхната кисела и алкална природа, тяхното висококалорично и маслено съдържание. Редовната консумация на различни ядки подсилва костите и зъбите, понижават нивата на лошия холестерол, подпомагат имунната система, повишават концентрацията, предпазват клетките от въздействието на свободните радикали.

Избирай информирано ядките, които смяташ да консумираш. Моля те, не купувай от места, където очевидно липсват условия за правилно съхранение, както и от места, където би могло да бъдат размножавани плесени и мухали. Можеш да видиш нашите бележки по въпроса с токсините, плесените, избора на ядки и нашите препоръки за разпознаване на качествените.

Предизвикателството ми към теб е да потърсиш на етикета на ядките какви са условията за съхранение. Потърси в различни източници препоръчките за съхранение. Сравни ги с условията по пазарите, магазинчетата и хипермаркетите. Сподели с нас най-безумните места, от където е възможно да закупиш ядки. 🙂

 

 

Leave a comment

Please wait...

Subscribe to our newsletter

Want to be notified when our article is published? Enter your email address and name below to be the first to know.
0