6 признака при чувствителност към глутен

Вероятно все по-често чувате думата „глутен“ в последните години. Популярни безглутенови диети и режими на безглутеново хранене стават все популярни в социалните мрежи и инфлуенсърите. Въпреки, че безглутеновите храни са специални храни, предназначени за хора с алергия към глутен и целиакия, този тип хранене става все популярен, най-вече за резултатите, които носи със себе си по отношение на редукция на теглото, подобряване вида на кожата и др. Ако се чудите дали диетата без глутен е подходяща за вас, първата стъпка е да разберете дали глутенът влияе на вашето тяло.

Ето шест знака, които ще ви подскажат, че вероятно тялото ви реагира при консумация на глутен:

Стомашно-чревни проблеми

Симптомите, които са свързани с чувтствителност към глутен, включват гадене, подуване на корема, диария, коремна болка, запек. Хората, които изпитват тези симптоми често диагностицират синдром на раздразнените черва.

Кожни състояния

Ако сте чувствителни към глутен, пшеница и други храни, които съдържат глутен, може би наблюдавате изменения в състоянието на кожата ви като акне, атопичен дерматит, псориазис или екзема.

Главоболие

Често срещан признак и знак, че тялото ви се бори с възникнал проблем е главоболието и чувстото за обърканост и напрежение.

Мускулни схащания

Често срещано явление след консумация на глутен са мускулните схащания и крампите в крайниците.периферната невропатия е състояние, което се дължи на увреждане на нервите в ръцете и краката. Връзката не е категорична, но лекарите казват, че това е често срещано явление при пациенти с проблеми с глутена.

Болки в ставите и мускулите

Консумацията на глутен, в случаите на чувствителност към него, води до възпаление в тялото, което може да повлияе отрицателно на ставите. Болките в ставите и мускулите могат да са показатели за много състояния, но едно от тях е чувствителност към глутена.

Неочаквано увеличаване на теглото

Чувствителността към глутен може да предизвика хормонален дисбаланс, в следствие на който да почувствате подуване и задържане на течности. В крайна сметка това води до необяснимо на пръв поглед покачване на теглото.

 

Независимо дали имате медицинска причина да изберете безглутенова диета, почти всеки може да се възползва за известно време от този стил на хранене. Зърнените храни могат да предизвикат проблеми, свързани не само с наличието на глутен, но и с високото си остатъчно съдържание на препарати, както и нивото им на хибридизация.

Храненето без глутен е сравнително лесно. Може лесно да бъде постигнато чрез включване на повече пресни плодове, зеленчуци, непреработени храни, риба и качествени източници на протеини, и естествено без пшеница, без преработени храни, бира и други източници на глутен.

източник: www.mercola.com

За нас

Здравей! Добре дошъл във VEGGIEBOX BLOG!

Казвам се Бени. Приятно ми е да се запознаем.

В блога ще откриеш изпитани рецепти от работилницата ни, полезни съвети за избор на съставки, интересна информация за различни продукти, както и идеи за здравословни навици. 

За нас това, което правим не е просто изпълнение на рецепта и клиенти, които си оставят парите всеки ден при нас. За нас работата ни е повече от която и да било сума, защото тя е удоволствие и начин на разбиране на прекрасна част от жизнеността ни. Храненето за нас е сила, енергия и любов, а качествения подбор на съставки е ключовия елемент за успешен вкусен и полезен продукт. 

Надяваме се след време да бъдете част от нашето семейство, а рецептите и съветите ни-  част от вашето. 

Пожелаваме ви полезно и ползвотворно четене. 

С обич: Бени.

Още публикации

Безплатна доставка при покупки на стойност 100 лв.

Нашите специални предложения

100% натурални. Био съставки. Без добавена захар, рафинирани продукти и палмово масло. Без оцветители, ароматизанти, консерватни и стабилизатори. Вкусни и здравословни.

Copyright 2019 © All rights reserved​

Made with ❤ with Veggiebox